Innovaciones en los procesos, poco glamorosas pero eficaces

Fuente: Harvard Business Review

¿La innovación sólo consiste en introducir productos o servicios nuevos y atractivos, o no? No necesariamente. Hay mucho espacio para que las ideas frescas e innovadoras resuelvan problemas cotidianos de negocios y mejoren procesos aparentemente mundanos, como encontrar una forma mejor, más barata y más rápida de llevar los productos a las tiendas. Piense en la industria de la moda. Las empresas top como Gucci y Burberry están trabajando duro para gestionar mejor sus cadenas de suministro. Un problema crucial es cómo reemplazar colecciones no exitosas antes de que los minoristas se pongan nerviosos. Burberry ha invertido más de US$ 100 millones para mejorar su capacidad de asegurar los productos correctos a las tiendas correctas en el momento indicado. Claro, es una innovación cotidiana. Pero es tan crucial para el éxito de la empresa en largo plazo como lo son productos y servicios revolucionarios y atractivos.
 
Adaptado de “Everyday Innovation,” publicado por Scott Anthony en “Innovation Insights”, el 26 de agosto de 2008.

EVERYDAY INNOVATION | THE ARTICLE BY SCOTT ANTHONY

People typically associate innovation with the introduction of a sexy new product or service. While this kind of innovation gets the headlines, innovative ideas applied to everyday problems can have just as much business impact.

Consider a recent Wall Street Journal article describing how top fashion companies like Gucci and Burberry are working hard to better manage their supply chain. One critical problem: replacing dud collections before retailers grow antsy. Burberry has spent more than $100 million to improve its ability to ensure that the right products get to the right stores at the right time.

These challenges of course require a fair amount of blocking and tackling, but there’s also ample room for fresh, innovative thinking. And think of the top- and bottom-line impact of finding better, cheaper, and faster ways to get products into stores more quickly.

Innovation should matter to you if your job doesn’t involve strategy or product development.

Innovation is about solving old problems in new ways. Human resources or information technology workers can think of new ways to help internal customers solve the problems they face. Process-focused managers can develop ways to have their processes run better, faster, and cheaper. Customer-focused employees can find new ways to provide positive experiences to customers. And on and on.

The good news is that the principles that help growth-seeking innovators apply equally to internal innovation efforts. The following questions are a good starting point for any innovation effort:

  • What is an important problem that the customer, or internal client, can’t adequately solve?
  • What stops the customer, or internal client, from adequately solving the problem?
  • How can you make it easier and simpler for the customer, or internal client, to address the problem?
  • What is a low-cost way to test your idea?

Innovation doesn’t have to land in the headlines to have impact. Everyday innovation can be critical to long-term business success.

Deja un comentario

Archivado bajo Estrategia, Innovación y Tecnología, Marketing Relacional

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s